måndag 30 maj 2016

Måndagslistan

Paris, april 2015. Bara för att jag saknar det.


Dåså. Business as usual. Måndagslistan!

INREDNING - Spännande att se en annan sida av Indien. I alla fall en annan tolkning av landet, i kontrast till det färgglada vi brukar förknippa det med. Här har IKEA samarbetat med Martin Bergström och resultatet heter Svärtan. Kollektionen börjar säljas den 9 september.

Bild: elle.se



MUSIK - Fastnade för den här idag. Mest för den visuella videon, men också för leken med sången och rösten. Känner ni igen honom? Ledtråd: Heeeeeey ya!




KULTUR - För en disneyälskare och för chansen att få glida in i ett slott a la Skönheten och odjuret, så hamnar den här filmen på min lista idag. Sen att det är Emma Watson i huvudrollen gör att detta kanske faktiskt är bra! Kolla den här videon, där man får se den tecknade teasern som visades 1991, parallellt med den nya:




MODE - Pharrells samarbete med Adidas. Mest för att videon är snygg! 




Och det här fotoreportaget. Väldigt fint! Fotograf Markus Pritzi och styling Theophile Hermans:
Bild: bon.se


MAT - Då förra veckan var som den var, så har just mat inte riktigt varit det jag har tänkt så intensivt på är jag rädd. Men ramlade över det här lilla reportaget igår, och känner spontant, det kan aldrig bli fel! Champagnetrucken!

Bild: elle.se


Det var det det.
Och hörrrrni, värmen är på G (solen skiner as we speak!)
Nu ska jag gå ut i trädgården och titta på när Martin reser ett tält med barnen.

Tack och hej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar