söndag 29 maj 2016

Den här mamman är tillbaka

Morsdagtårtan!

ÄNTLIGEN är familjen mer eller mindre tillbaka i leken igen. Pjuu! Inte lätt när hela familjen blir sjuka, det blir så himlaste utdraget det hela. Martin är sist ut, och även han är betydligt piggare nu så vi ser hopp. 

Trist dock att vi missade massa skojigheter i veckan. Familjemingel på Astrids förskola där hon och de andra hade övat in massa överraskningar och uppträdanden för oss. Och jag hade sista veckan på Kreativ Entreprenörskap, med middag och fina avslut...typsikt...Jag hann i a f vara med på dansshowen, och det var himla kul! Tills Martin blev sjuk (som vi alla trodde skulle klara sig). Men men...vi tar nya tag!



Min mor <3

Barnen och jag var väldigt nöjda över att vara friska och krya just idag, då det bjöds på tårta i grannhuset! Mors dag. Dagen då jag alltid brukar tänka lite extra på min fina mormor, som alltid är så saknad här i gården, men som också gör sig påmind lite överallt. I blommor och diverse av hennes pyssel som finns kvar ute på gården. Det är fint tycker jag. Saker som hon planterat och som växer sig så starka och fina varje år. Om och om igen.

Första sommarbuketten

Astrid och jag tog en långpromenad i fredags för att plocka blommor, och vi hittade överraskande många faktiskt. Älskar den här tiden. Allt slår ut, allt är så otroligt grönt, och syrenen börjar så smått dofta. Ljuvligt.  





Nu lugnar vi ner oss lite i soffan, och lyssnar på Monica. 
Snart är det måndag igen. 
Nu vet ni att vi lever!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar