onsdag 18 maj 2016

Födelsedag och onsdagskontor (plus en viktig delning)


Igår var det inte enbart Norges nationaldag. Nej, det var också min fina Martins födelsedag. Och som grädde på moset liksom, så sken solen. Som traditionen bjuder så väckte vi födelsedagsgubb...öh...barnet med sång och paket på morgonen innan dagis, skola och arbete. Sen efter dagis, skola, arbete hade vi en liten middag. Vi sjöng igen. Såg på när paket öppnades. Åt morotskaka, gubb...öh...barnets favorit! 




En svårflörtad chihuahua var också med på kalaset!

Mysig och fin kväll.

Sen blev det onsdag.

Idag med andra ord. Den här gången var jag kvar hemma för en gångs skull. Fick istället besök. Linda tog sitt pick och pack och gjorde mig sällskap. Pennorna, hjärnorna och datorerna jobbade hårt idag vill jag lova. Hennes tankar om hur vi påverkas av vår miljö omkring oss, och mina tankar hur vi låter känsla styra våra konsumentval. Texter som hoppar omkring, bilder som studeras och kaffekoppar som snabbt drick ur. 

Det är ingredienserna till en härlig kreativ dag. 

 
En kreativ röra.

Bra onsdag!
Ha en fin kväll. Själv ska jag poppa popcorn och jobba några timmar till.

P.S Måste dela med mig av vad min krigare till vän skrev i sin blogg här om dagen. Gå in och läs! Viktigt och man får sig en tankeställare. 


Foto: Lasse Åkerström




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar