måndag 2 maj 2016

Måndagslistan


Glad måndag på er! 
I dag har äntligen solen hittat hit och hållit sig framme hela dagen. Ella älskar det och har legat i solen mest hela dagen. Vi tog en kvällspromenad nu vid 20-snåret, och fåglarna kvittrade för fullt och det kändes så skönt i luften. Härligt med dessa ljusa kvällar och mornar tycker jag. 

För att komma till saken, listan. Så här ser listan ut den här gången!

INREDNING - Ja detta kanske egentligen inte platsar under inredning, men den duger fin fint som styling attribut. Plus att jag gillar hela konceptet och hur de har byggt varumärket. Storyn är bra! Jag pratar om Beoplay A1, vilket är finurliga, snygga högtalare. Gå in och kika, och kolla deras youtubefilm här. Jag tycker extra bra om biten där de förklarar att om det råkar bli ett märke i högtalaren eller liknande, så ska man se dem märkena som olika minnen. Fint tycker jag. De beskriver det så här:

"Every scratch tells a story"


MUSIK - På grund av speciell och vacker röst, och att hon tar upp viktiga saker i sina sånger, så hamnar Nadia Nair på min lista idag. Kolla in henne! Annars gillar jag Lalehs video till låten Bara få va mig själv. 

KULTUR - Om några dagar visas detta på Dansens Hus i Stockholm. Coolt och kommer vara hur bar som helst. Övertygad. 

MODE - Den här från Monki. Rosa!  

#monkistyle

MAT - Det här smaskiga måste jag göra i veckan! Jenny Mustard har alltid bra tips på god mat.


Det var allt för den här gången! Nu ska jag återgå till mitt te och den här tidningen som damp ner i brevlådan idag. På onsdag är det release. Är du i Stockholm, kom! 


Ha en fin vecka nu!
Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar