fredag 13 maj 2016

Fredagen den trettonde

Vi för hundra år sen, typ.



Fredagen den 13:e, vår dag som vi brukar säga. Vi träffades nämligen en fredag den 13:e (för TOLV år sen!), och gifte oss fredagen den 13:e. Så vi har liksom tagit den dagen och gjort den till vår. Ikväll blir det chips och bubbel! 

Alltså, när vi gifte oss så gick allt så smidigt. Inget krångel. Vi bara bestämde oss och det var inga konstigheter inblandade över huvud taget. Inte var det någon runt omkring oss som höjde ögonbrynen eller protesterade heller. Tänk vilken skillnad det kan vara. Det jag far efter nu är the fact att för alla är det inte lika självklart att de ska få gifta sig med vem de vill. Är inte det heeeeeelt befängt? Vi svarar på den frågan i kör; 1 2 3 - JO! 

Bara för att jag råkade bli kär i en med motsatt kön så är giftemål mellan oss något som alla tycker är helt normalt, och vi blir inte ifrågasatta alls. Hur hade det varit om jag gift mig med en brud istället? Även om det har börjat tummats på lagar och regler kring samkönat äktenskap, så möts det inte med samma "normbeteende" och acceptans som olikkönade äktenskap. Kolla in den här artikeln t.ex. Tänk att om jag inte fick bli kär i Martin? Eller om jag hade blivit nekad att gifta mig med honom? Helt sjukt att vissa ska behöva utsättas för det.

Marriage is about LOVE not gender!


Annars då?
Jo, jag fetignorerar vädret lika mycket som eurovision just nu. Men såg ut så här idag, just saying...
No words needed...

Och så en liten ledtråd på en nyhet jag snart kommer droppa! Väldigt svårgissat, det medger jag. Men ändå!


Ha en fin fredag nu alla fina!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar