onsdag 1 juni 2016

Onsdagskontor och värme

Pumin njuter


Alltså. På riktigt. Finns det något mer ljuvligt än sommar? Okey och ja, jag vet att alla inte tycker likadant MEN det är ju liksom så magiskt nu, så hur kan man inte tycka som jag?! 

Svalorna leker och kvittrar högt uppe i skyn (vilket betyder att det blir bra väder, sa alltid min morfar. Flyger svalorna lågt, ja då kan det vara så att det är sämre väder på gång), syrenen och äppelträden doftar varmt och drömmigt, lika så huden på kvällen när man ska lägga sig, solkysst. Finner även mig själv tralla och nynna på denna lite titt som tätt:

Ute blåser sommarvind,
göken gal i högan lind.
Mor hon går på grönan äng,
bäddar barnet blomstersäng,
strör långa rader
ut av rosenblader

Ja. Men nu var det ju onsdag, och som sig bör kommer här dagens kotor. Och med ovanstående sagt, så är det kanske inte märkligt att tänka sig vart mitt kontor har varit idag. N to the EJ

Dator och anteckningsblock. Allt man behöver.
Plus en hund. Som alltid är med.

Jag har suttit ute förstås. Skrivit, redigerat bilder, skickat mail och kollat upp diverse saker till ett framtida projekt. Vi, Ella och jag alltså, har även tagit en välförtjänt paus med kompisbesök, hundpromenad och bad. Glass har jag stoppat i mig också där ute på filten. Ja ni hör.  Tra la la lilla molntuss och allt sådant. Sommar i kubik skulle man också kunna säga. Fast med jobb. 

  

Hur såg er onsdag ut?


Annars då?
Sommaren hör också till den tiden på året då min lagamatinspiration kommer smygandes. I vanliga fall brukar det vara Martin som står för den. Jag är mer den som äter. Bara. Men på sommaren får jag feeling. 



Maten igår.
Färsk lax och stekt paprika och zucchini.
Oh may!

Vattendans

Äta mat är en sak, men något som jag inte är lika bra på är att komma ihåg att dricka vatten när det är så här varmt. Men har man en kompis på besök som är en baddare på att dricka vatten så blir man påmind och idag har vattenintaget varit mycket mycket god. Check! 


Nu mina vänner, är det kväll. Fåglarna kvittrar fortfarande på som små egna vindspel där ute, och det ekar lite då och då av skratt från tjärn där några kvällsbadar. Himlen börjar få lite mer rosa, bubbelgumaktig färg och vinden blir en aning svalare. 

Tänker mig lite det här just nu. Med popcorn.

Mmm.
Sommar.

Natt natt.

 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar