lördag 11 juni 2016

Sommarlov och start på nästa projekt

Skolavslutning, och nu SOMMARLOV


Fredagsspaningen uteblev tyvärr igår. Har varit med på ett nytt projekt som startade i torsdags så det har liksom inte riktigt funnits någon lucka. Men vill ändå titta in och säga hej

Barnen gick på sommarlov i torsdags och Rasmus, som gick ut andra klass och ska byta klassrum och lärare nästa termin, fick ett fint armband av sin fröken och vi fikade alla tillsammans efter själva avslutningen. Shit vad stora de blivit! Nyper mig själv i armen lite...


Det nya projektet då? Nja, än så länge lite hemligt. Men det involverar kläder, stämningsfulla miljöer och en konstnärlig finess som känns helt rätt! Det kommer bli så bra. 

Dockan där borta skrämde livet ur mig varje gång jag gick förbi.



Sen måste jag bara säga att mina barn är de bästa som finns, och så proffsiga! Mycket mycket imponerad av min avkomma efter de här två dagarna. 

Tack och hej!
Nu blir det skumpa. 



Nej men vänta nu. En sak till. En vääääldigt viktig grej. Kom ni ihåg det här inlägget, där jag lade en liten teaser på slutet? Nu kan jag avslöja att ledtråden i bilden är Narniaboken. Och vad är det med den då tänker ni. 

Jo. Det är nämligen så att nästa vecka flyttar det in en ny familjemedlem hem till oss. Ett sött litet svart yrväder, (förmodligen med många åsikter också..!) som är döpt efter en Narniakaraktär, precis som sina syskon. På torsdag far jag och Elin ner till Lasse och Anna, a la Thelma & Lousie-style för att hämta hem Skallabackens Lucy! Åh!!

Hej!

Nu så.
Hejsvejs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar