måndag 13 juni 2016

Måndagslistan med lite extra blommor och så

Dahlior i Bäsna <3

Måndag måndag! Och jag räknar ner tills jag och Elin ska sätta oss i bilen och brumma ner till Halmstad. Snart snart...Tre freaking dagar kvar och peppen kunde inte vara mer peppig! PEPP!

INREDNING - Istället för att dela med mig av någon design- eller inredningspryl så tänkte jag dela några ljuvliga bilder från Bäsna Trädgård som vi besökte idag. De har typ allt. Blommor i alla former, fruktträd, palmer (!), buskar och finheter till trädgården. De har även en massa äventyrsstigar och upptäckargångar för fantasifulla promenader. Katt som stryker omkring och hönor med sina kycklingar. Sen får man fika också. Fika är aldrig fel så att säga. Pelargonkaka på vackert porslin. Ingen tallrik lik den andra. Fint rakt igenom. 

 
Ser ni krokodilerna?

Små kojor överallt. 

Pelargonkaka!

MUSIK - 

Går just nu på repeat!

KULTUR - Kanske inte passar in i den här kategorin men...Finns inga ord för den här typen av ondska. Mer tolerans. Mer solidaritet. Mer hjärta. Mer kärlek. Kom igen nu världen! 

MODE - I princip allt med sommarkänsla just nu!

Kate

Vouge Netherlands



MAT - Min vän Madeleine lade upp smaskigaste bilden idag på sin instagram! Kolla själva. Laxtacos!



Slut på listan för den här gången. 
Bättring till nästa gång: 

MER KRÄLEK, VÄRLDEN PLEASE!
MER VALP!

En anna grej. 

Visst är det skumt och lite dubbla begrepp nu när vi närmar oss sommar? Å ena sidan ska man grilla och proppa i sig mat så mycket som vi bara kan, passa på liksom, det är semester!! Men å andra sidan så hetsas det om den "perfekta" beachkroppen. Bli tightare, starkare och lev så sunt ( = tråkigt) som möjligt och bla bla...Kom igen nu! Ät och må bra säger jag bara, och sluta krångla.


Nu blir det hundpromenad med vän <3









1 kommentar:

  1. WORD! Det ska va gött att leva, annars kan det kvitta <3 Och ja, mer kärlek!!

    SvaraRadera