måndag 4 juli 2016

Måndagslistan


Hej lilla måndag! We meet again. 

Jag måste säga att veckorna känns riktigt förvirrade bland valptänder och sommarlediga barn. 

Vad är det för dag i dag? 
Vilket datum är det? 
Har juni redan varit? 

Bara nu medan jag skriver detta så jonglerar jag med maten, passar skorna i hallen för den uppfinningsrikaste valpen i världshistorien, diskuterar draktränaren med Astrid och diskuterar med agilitysektorn på messanger...  

Vad sa vi att jag hette nu igen?

Men, nu visar almanackan klart och tydligt måndagen den 4 juli och här kommer måndagslistan.

INREDNING - Stötte på detta läckra hus i Brooklyn när jag surfade runt här om dagen. Fastnade för all växtlighet. Gå in och kika! 

Foto hämtat från designsponge.com


MUSIK - Pågrund av allt som händer, och då syftar jag inte bara på festivaler utan i samhället över lag, så har jag valt ut några låtar. Detta är något jag skulle kunna diskutera länge och intensivt , men det blir i så fall ett helt eget inlägg. Läs istället detta, och detta. Trycker extra hårt på tangenterna nu pga arg och ledsen...







KULTUR - Kolla detta reportage på URplay om några kvinnor i Bolivia som har spelat fotboll i många år och tycker att sporten borde vara lika självklar för kvinnor som för män. 



Ny serie på Netflix som vi ser fram emot! The get down.





MODE - Backstage från photoshoot:en jag var med på i helgen. Snart får ni veta mer!


Att bli ompysslad på morgonen av en makeup:are är aldrig fel I tell you!


Teamet <3


-Nu är det sol!
-Nej nu försvann den...
-Nu kom den igen!
-Skynda!
-Nu är den borta...


MAT (och klimat) - Den här veckan har jag lyssnat på två bra sommarprat som båda rör vid detta med mat, fast ur ett klimatperspektiv. Väldigt intressant. 

Den första är Gunhild Stordalens prat. Hon pratar bl.a om hur mat, speciellt köttindustrin påverkar världens klimat och oss. Lyssna här

Gunhild, foto från sverigesradio.se

Den andra som man kanske inte brukar förknippa med mat, är journalisten Annika Lantz sommarprat. Hon pratar om sina många rädslor och tar då upp klimatförändringarna som en av dessa. Hon berättar att det inte är klimatet i sig som är ett hot, klimatet vill oss inget ont utan det är vi människor som är hotet. Människohotet! Annika är som vanligt väldigt rolig också.

Jaha, ni ska till Thailand igen! Vad trevligt, då slipper ni allt slask här hemma (även om det varit den varmaste vintern sen mätningarna startade!! - hint hint). 

Här kan ni lyssna på Annikas prat. 

Annika, foto från sverigesradio.se



Då så. 
Då tackar vi för den här gången.
På återseende!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar