onsdag 20 juli 2016

Sommarlista



Ja! Jag vet...
Har inte varit den effektivaste bloggaren.
Livet ni vet. Kom liksom i mellan. 

Men för att kompensera lite, och eftersom det inte blev någon måndagslista, så kör vi en sommarlista istället. Med inspiration från Madde

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Oj. Heavy fråga. Allt och inget, är det ett svar? Eftersom vi fick hem Lucy där vid midsommar, så visste vi att vi inte kunde planera sommaren exakt. Och ska jag vara ärlig så brukar vi inte göra det annars heller. Den blir som den blir. Lite småtrippar till Uppsala och Stockholm brukar det alltid bli, så även i år. Halmstad har annars blivit årets reseställe. Har redan varit där tre gånger, och en gång till blir det innan sommaren tar slut.  


Sen kommer det även bli en resa till Göteborg, då Rasmus vann biljetter till Liseberg för hela familjen - lyckan! Annars tar vi sommaren som den kommer. Mycket äventyr hoppas vi på.



Vad ser du mest fram emot i sommar?
Hade detta varit en heeeelt vanlig sommar så hade jag helt enkelt svarat - värme! Värmen ser jag alltid mest fram emot. Men...i år så ska ju jag och Martin på detta, så då måste jag säga det:



Vad saknar du i sommarplanerna?
Mer häng i Apelviken. Vit sand, klart vatten, surfsaloon:en...






Vilken är din bästa sommarfrukost? 
Att få gå ut på morgonen och plocka hallon att ha på yoghurten. MUMS!
Tur att det verkar bli väldigt mycket hallon i år!

Bästa sommarlåten?
Åh nej...misstänkte att en sådan fråga skulle komma i en sådan här lista. Så  h i m l a  svårt. Har många...Men en som alltid funkar för sommarkänsla:



Ska du åka på någon festival i sommar?
Nepp. Inte i år. Formation tour får duga ;) 

bild: tampabay.com


Vad vill du helst grilla?
Fisk! Annars när det kommer till vad man vill äta på sommaren så är det få saker som slår GLASS!

Vad dricker du i sommar?
Vin. Rött. Rosé eller cava går också ner, såklart. Och bubbelvatten.


Vad är ditt favoritplagg i sommar?
Alltså jag vill säga något mer somrigt och liksom...ljuvt, men sanningen är att jag i princip har bott i mina jeansshorts den här sommaren (hitintills), så det får bli dem.



Bästa parken?
Har egentligen ingen park så där på rak arm...JO! En för oss nyupptäckt (ny överlag faktiskt) park är Pelleparken i Uppsala. Väldigt mysig och barnen älskade den. Otroligt fin också. 

Bästa badstället?
När det gäller hundarna så är det inte mycket som slår vår egen sjö faktiskt.


Annars är det alltid havet som lockar för mig. 


Vad hoppas du på till nästa sommar?
Ännu fler äventyr. 
Fler upptäckter. 
Fler skatter. 
Mer läsa.
Mer sommar bara. Helst jämt!


 







Det var det.
Tack och hej så länge!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar