lördag 20 januari 2018

Snön


Det var längesedan vi hade så här pass mycket snö. Den har singlat ner stadigt sen i torsdags. Jag skottade tre gånger på samma dag, och varje gång så hade det lagt sig en halv decimeter till. På taken har vi snart en meter snötäcke. Som tur är så är det väldigt pudrig snö, så det borde inte vara någon fara för taken. Hoppas jag...Nu verkade det ha lugnat ner sig där ute, men jeeezes vad med snö

Det är väldigt vackert. Som en egen värld på något vis. Temperaturen är varmare också. Ligger runt minus fem. Så det är inga problem att vara ute. Även om jag hörde ryktas om att det skulle bli minus femton i helgen...

Ha! Lyssna på mig! Jag låter som en pensionär. Snackar väder. Men den här snön är så mycket in your face så det är svårt att inte bli berörd. 

 

Bilden ovan är tagen i torsdags. Lägg på en meter till så har ni dagens snö. Detta är den lite större vägen i byn så den har varit plogade hela tiden, men vår lilla väg har inte prioriterats så där har vi sladdat runt. Trodde knappt jag skulle komma av gården en gång. Vardagsäventyr, eller vad säger man. 

Vår gata. 

Tur att jag gillar att skotta snö. Att vara ute och arbeta med kroppen är inte dumt. Men i fredags morse så hade jag gärna haft en traktor som kunde skotta uppfarten så att jag slapp panikskotta innan jag körde barnen till skolan.

 
En som ej är ledsen över vädret och mängden snö. 

Nu ser jag fram emot en skön lördag. Kanske några kortspel. Finns i sjön är en klassiker, lika så UNO. Kanske snörar vi på oss skridskorna och tar en tur. På söndag väntas plåtning med svägerskan

Ha en skön helg alla.
Vila och ta hand om varandra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar