måndag 12 juni 2017

There´s no remedy for memory your face is lika a melody


Mm. Tänk den dagen då mitt hjärta och hjärna känner sig samspelta och ba; här ska vi vara, här ska vi verka. När de liksom kommer på att de kan jobba tillsammans. Släng även in ryggraden där, och de blir en glad liten trio som liksom trallar fram längs med vägarna. Vägarna mot äventyr. 

Men det är ju inte därför vi är här idag. 
Nej.
Idag är det måndag och dags för en lista. 

INREDNING - IKEA har gjort ett roligt samarbete med ett gäng konstnärer där kuddar, porslin, väskor, sängkläder mm har tagits fram. En spännande serie där IKEA visar att de vågar ta i lite och stick ut. Kul tycker jag. Kika här. (Måste också tillägga att jag gillar upplägget rörlig bild tillsammans med stillbilder!). Serien heter STUNSIG.

  
Jag vill ha vargväskan! 


Och apmuggen!

Bilder: IKEA

MUSIK - Jag vet egentligen inte riktigt varför just den här och varför just idag, men Elias röst har alltid tilltalat mig. Sorglig, men så jädra djup så den får en att slappna av och liksom andas ut. Den här musikvideon till låten Thinking of You utspelar sig på ett tågspår. Elias spelar piano och sjunger live i den här versionen. Egentligen så är tågtunneln Elias röst visualiserad. Den passar så bra in. I en intervju hos Annah Björk säger Elias såhär om vad låten handlar om: 



Bild: Vents Magazine. 



KULTUR - Får alltid läscravings den här tiden på året. Läste just ut Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld (så bra!) och läser just nu uppföljaren till The Shining - Doktor Sömn av Stephen King. Jag planerar att läsa många böcker i sommar. Vad ska ni läsa? Jag är sugen på den här, efter att jag läste detta hos Sandra. 



MODE - Tävlingssäsongen har dragit igång och jag letar bra kläder. Har fastnat för AIM´N. Gillar de höga midjorna på tightsen t.ex. Funkar ju världsbäst på dansen också tänker jag. Snyggt är det också! Kolla fin video.






MAT - Läste just ett inlägg hos DoreDoris där hon skrev om Sjömagasinet i Göteborg, vilket fick det att vattnas i munnen på mig. In och läs!

 


Alla tre bilderna från DoreDoris











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar