fredag 30 juni 2017

Good morn' or evening, friends. Smile. Here's your friendly announcer. Smile.


Här följer ett inlägg som inte handlar om någonting. Men handlar något om någonting, egentligen? För att ytterligare trycka på föregående mening så kommer det även komma lite bilder som inte hör till texten. Egentligen. 

Men. 
Min blogg. 
Jag bestämmer. 
Moahaha. 

Ljuvligheten ändå. Dessa dagar. Den här tiden på året. Jag blir lika förvånad varje år. Va, finns det ett liv efter vintern?! På samma sätt som jag varje vinter tänker Varför är det vinter JÄMT?! Men nu befinner vi oss alltså på rätt sida av det hela. Även om värmen kunde vara mer...öh...varm, så är dagarna långa, ljusa och fulla av sommarspirit. Och jag njuter verkligen. I år har jag faktiskt inte haft panik över att sommaren är för kort, som jag annars brukar få där i maj någon gång. Ångesten över att sommaren "snart är slut" brukar sluka mig där på försommaren. Men inte i år. Känns bra. 



Jag och familjens visa gumma tillbringar dagarna här. Jag tar med datorn ut när jag behöver jobba. Annars är det boken där som förföljer mig runt i huset. Jag älskar den verkligen. Väldigt bra! Och ni vet. Även om man måste jobba, måste fixa, måste greja som vanligt så är det INTE vinter. Andra saker som inte händer på vintern: fjäril som tillbringar fem minuter på ens bara ben. 

Apropå saker som man (läs jag) inte tycker om så åkte mannen precis ut på en helg av cykling. Missförstå mig rätt här. Jag älskar att vara själv hemma. Verkligen. Det har jag absolut inga problem med. Men ibland, när han ska iväg så kan jag få olustighetskänslor så där precis innan han ska åka iväg. Det känns lite skavigt i hjärtat och jag börjar längta efter honom redan innan han åkt. Sen när han väl åker, då försvinner känslan. Konstigt det där. Vad ska man skylla på? Ägglossning? Ja. Vi säger så. 


Annars har jag och kidsen lyssnat på Jay Z´s nya album halva dagen. Lyssnar även as we speak faktiskt. Skön och snygg och Mr Carter visar en softare sida. Mycket snack om familjelivet, politik och kärlek. 



Andra bra saker just nu förutom sommardagar och hiphopare från NY, så fick vi besök av våra fina halmstadbor i onsdags. De mellanlandade här på vägen upp till Östersund och årets Agility SM. Suget som uppstod att liksom packa ner mig i deras packning och agera fripassagerare, var enorm. Bästa agilityfesten! Tur att man får höra alla smaskiga detaljer via säkra källor på plats. De mellanlandar här på vägen hem också, så på söndag ses vi igen. 


Okey. Vad säger ni? Har jag svamlat klart nu? Om ni har orkat hela vägen hit så känner ni garanterat JA det räcker

Jag: okey då...
Ni: tack! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar