fredag 19 maj 2017

"Vi vill påminna om att det är många som inte har betalt sin terminsavgift ännu"


Åh he-rre-guuud igenkänningen i detta inlägg is to good to be true. Jag måste typ skrattgråta lite pga JUST SÅ DÄR ÄR DET! I min lista kan man dessutom lägga till det där med hundarna. Tid för träning,  missade möten på klubben, hinder som ej är lagade än, tävlingar som är ickeplanerade, anmälningar där tiden löpt ut...och så vidare.

Lisa skriver så här: 




Tänk att ibland så behöver en bara läsa sådant här för att känna en lättnad över allt. Jag är inte ensam. Jag är inte ensam i den här till synes perfekta världen där folk har planerat allt in i minsta detalj och vet exakt vilka ryggsäckar som ska packas med vad och när gammelfarmor fyller år, och har anmält sina hundar till diverse tävlingar för ett år framåt. 

Tack Lisa! 

Annars just nu så förbereder jag för jobb nästa vecka. Har en intervju på gång, och ska på ett mycket roligt och spännande möte. Som inspiration för nästa veckas möte så lyssnar jag på den underbara podden Bladen Brinner (som just Lisa Bjärbo som skrivit blogginlägget ovan driver tillsammans med Johanna Lindbäck). Podden vänder sig till vuxna men handlar om barn och ungdomsböcker, och tar upp allt mellan himmel och jord kring det. 


Efter detta ska jag kasta mig på cykeln för att hämta Astrid på dagis. I går var det premiär för mig. Cykelpremiär för i år. Det gick plättlätt när jag åkte in. Ej lika plättlätt när jag åkte hem. Kvavt och svettigt. Vilket jag i vanliga fall inte har något emot men när man har ett barn på cykeln som vrider och vänder på sig och man cyklar i motvind, då är det jobbigt. Efter att ha cyklat denna mil så var det dags för dansrep. Idag kan jag säga att mina ben gör lite ont. Men jag tänker, cyklar jag idag också så kommer jag cykla bort smärtan. Väl? Jodå. 

Jag ska ha den här i lurarna:



Men innan dess - back to work. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar