måndag 1 maj 2017

HEJ SOLEN! Och ja...en lista också.


Första solen. Första varma solen. 
Solen som gör att en kan gå i t-shirt för första gången på året.
Och ja. Jag vet. 
Det är samma visa varje år. 
Men likväl lika ljuvligt varje år. 

Idag har vi dyrkat. Soldyrkat. Hela dagen lång. Vilket jag gissar att stora delar av vårt avlånga land också har gjort idag. Men det gör det inte mindre soligt för det. Mindre varmt. Mindre underbart. Nej.  Om inte annat så blir det än mer underbart. Delad soldyrkan. 

Så för att inte ni ska tänka "ja ja alla vet att det är soligt move on" så hoppar vi nu vidare till listan.

INREDNING - Vi ska fixa till vår veranda nu. Och det är ju inte klokt hur en kan vända ut och in på internet för att samla på sig inspiration. Finns ingen hejd ibland. Jag har i a f hittat "våra" utemöbler. I bambu. Från Tine K.




MUSIK - Med anledning av nästa kategori så har jag idag valt en låt från den vackra låtlistan med musik från serien Big Little Lies. En lista lika melankolisk, hård, drömsk och mjuk som serien själv. Jag har valt att plocka ut låten Bloody Mother Fucking Asshole av Martha Wainwright. Sorglig, rolig och tuff på samma gång. 



KULTUR - Alltså jag är så såld på denna serie! Så såld att jag ej orkade vänta på Martin och såg hela själv, vilket typ är lika med skilsmässa när det kommer till oss. Men nejdå. Vi är fortfarande gifta och jag har lovat Martin att jag kan se den igen. För det kan jag. Så bra är den. När den tog slut så blev livet lite tomt. Ni vet. Så där som det känns när man sett klart något som man liksom har gått vilse i och drömt sig bort till. Så som man kan uppleva med en riktigt bra bok också. Så att få uppleva den igen ser jag inte som något minus precis. Serien heter Big Little Lies.

Karaktärerna är spännande. Historien lika så. Tragisk, komisk ibland. Svart som natten. Och mycket kärlek. Sen gillar jag när en berättelse smyger sig på en, och inte är så himla självklar redan från början. Så är det med BLL. 

Havet verkar ha en stor betydelse också. På något vis återvänder storyn dit hela tiden. Ljuvliga surroundings. Så - se den. Bara se den. 









MODE - Upptäckte denna bubbelgumsdröm på instagram häromdagen. Den finns här. Färgen!




MAT - Vad passar bättre en dag som denna? När drömmen om värme och sommarkvällar inte känns så långt bort. Kolla detta. ÅH

Bild: Elle Mat & Vin



   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar