måndag 20 mars 2017

Återvunnen plastsko, Twin Peaks och personliga shoppare

Bild: via pinterest

Nej men jag tycker vi kör igång direkt va? Ja. 

INREDNING - Hos Granit finns det alltid fina saker tycker jag. De har också ett fint sätt att se på sina produkter och hur de tillverkas. Läs här. Här kommer några prylar jag vill ha. 

Bokstavstavla

Mobil

Vas i återvunnen plast 

Fåtölj 



MUSIK - Det har knappast undgått något Twin Peaks-fan att den kultserien nu (någon gång under året) kommer med nya avsnitt. Många är det som slaviskt följer med spänning senaste nytt om cast, crew och produktion. Det senaste för att ge sina fans något extra, är en Twin Peaks-inspirerad låtlista på Spotify skapad av självaste Kyle MacLachlan him self. Som en liten teaser typ.

Självklart heter den Coffeetime.  

Lyssna här.  



KULTUR - Den här vill jag se! Personal Shopper med Kristen Steward i huvudrollen.  

Bild: theknockturnal.com



Bild: mauvais-genres.com


MODE - Mmm...Stella! Oftast vill en ha typ allt hon gör. Kolla in de senaste skorna! Sneakers i återvunnen havsplast. Yes, du hörde rätt. Parley For The Oceans arbetar med att samla in plast som slängs i världens hav, och återvinna den. Förra året visade adidas upp den första skon som tillverkats av den återvunna plasten, i samarbete med Parley for the ocenas. Men nu finns den att köpa. Skon heter Parley UltraBOOST X, från adidas by Stella McCartney. 

"Jag tror starkt på att göra kläder som är etiskt skapade och gjorda för att hålla, det är en ideologi jag för in i varje enskild del i min design. Att bevara och respektera planeten är grundläggande för mig, jag försöker alltid anstränga mig för att ta hänsyn till det i min design. Jag är verkligen imponerad av det arbete adidas och Parley for the Oceans gör för att skapa material som kan användas i våra högpresterande kläder och skor" 
- Stella McCartney

Bild: elle.se

Bild: hypebae.com



Bild: sneakerfreaker.com

MAT - Jag är en sucker för japansk mat. Tycker att det är så gott alltså. Kan få seriösa sushicravings! Sen är oftast den japanska maten en fröjd för ögat och det gör ju inte det hela sämre precis.

 



Alla bilder via Pinterest




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar