måndag 3 april 2017

Solig måndagslista

Lucy med den genomträngande blicken 

Solen strålar på alla sätt och vis därute. All snö är bort från vår gård. Tacksamheten. Jobbar hemma idag med kuligheter som bokföring...så unnade mig och hundarna en skogspromenad under lunchen. Att få gå ut där och andas är som honung för själen. Fåglarna är på sitt allra bästa humör nu och deras sånger fyller mig med energi. Nu sitter jag dock inomhus igen och får njuta av solens skådespel på väggarna här inne istället. 

Men förutom att det är bokföringsdag så är det också måndag och dags för en lista. 

INREDNING - Som nästan alla år så kryllar det i hjärnan av uteplatsinspiration vid den här tiden. Vårt lilla uterum ska fixas i år. Har vi sagt. Jag vill att det ska kännas som att man aldrig vill gå därifrån. Ni vet. Med ett glas vin i handen. En skål chips på bordet. Kanske med vinägersmak. Eller tryffel. En skön soffa/sittplats att krypa upp i.


Bild: Boho Side


MUSIK - Efter att ha fastnat i serien Big little lies så har jag också fastnat i dess soundtrack. Den här går just nu på repeat. 


 
Bild: The Indie Sound


KULTUR - I helgen gick en av mina favoriter ur tiden. Gösta. Han var en av de där stora som jag haft med mig sen jag var barn. Det började väl med Jönssonligan. Sen Att angöra en brygga, Papphammar, diverse Hasse och Tage sketcher. Mannen som slutade röka - så bra! Favoriterna Picassos Äventyr och Morrhår Och Ärtor. 



Picassos äventyr hör till en av mina absoluta favoriter. Den fungerar faktiskt lika bra på historialektionerna i skolan som hemma i soffan som underhållning kan jag tycka. Den är dessutom proppad med många fantastiska skådisar. (Varning för nörderi!) Brittiska skådisen Bernard Cribbins har en liten roll. Cribbins som vi bl.a sett i Fawlty Towers:

   

Bild: sr.se

Hej då Gösta. Och tack. För allt. Hoppas du får träffa Lena, Tage, Margaretha och Monica. 

MODE - Här kommer ytterligare lite vårinspiration, så det är väl på sin plats med ytterligare en varning. Varning för ännu mer vår/sommarinspiration! Varning varning!



Favoriten <3


Alla dessa klänningar hittar du på Zara

MAT - Kolla här då. Kan jag få äta detta nu.


Bild: Elle mat & vin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar