måndag 12 september 2016

Nashville, tonårsminnen, galen konstnär och så vidare

Bild via Pinterest

Måste bara, innan vi kickar igång måndagslistan, visa hur fin morgonen var här. Bilderna är tagna med min mobil så det är inte världens bästaste kvalle, men fyller nog sin funktion ändå. 

Utsikten från frukostbordet

Morgonpromenaden 

Så. Nu vet ni det. Jag antar att alla ni andra som är vakna samma tid som jag på morgonen också går runt och ååh:ar er över ljuvligheterna naturen bjuder på nu. Så jag tror att det inte behövs fler ord om detta, eller hur? No words needed, så att säga.  

Och med det sagt så går vi vidare till dagens lista. 

INREDNING -  Här kommer ett hett följningstips (ja, nytt ord) från mig till dig. Det handlar om bloggaren, skribenten James Kicinski-McCoy. Hennes blogg Bleubird är mysig och väldigt Nashville (vad jag nu menar med det? en känsla?). Klicka in och se själva. Hon har även ett instagramkonto värt att följa pga så mycket fina bilder! Här är ett litet axplock från hennes insta:



MUSIK - Bara för någon timme sen så hittade jag ett band. Ett band som jag egentligen kanske inte skulle sträcklyssna på hela dagarna lång, MEN musiken väckte en nostalgisk känsla hos mig. Den fick mig att känna mig som en tonåring igen. Lite rebellisk, lite skönsång, lite gitarrer, lite slitna jeans. Ni vet. Bandet heter Warpaint och består av ett gäng tjejer från LA. Här kan ni läsa en intervju med dem där de snackar kvinnlig vänskap. Fint. 

Bild:havoc.tv


Bild: tracklist.com.br



KULTUR - Den här måndagen så får ni ett filmtips av mig. Trots att jag inte ens sett den själv. Men jag tycker att den verkar intressant, och vill gärna se den. Har ni sett den? 




MODE - Underklädesreklam där kvinnorna väljer själva hur de vill bli framställda. Rakt igenom. Inte så vanligt men märket Lonely Girls gör just det. 


"We simply wanted to offer the idea that it's okay to be yourself"
Director Helene Morris
Vice, 2016  




"Lonely Girls is our ongoing journal series featuring candid portraits of inspiring women in their own spaces wearing Lonely, their way"



MAT - Jajamen, då var den släppt! Årets Blossa. Inspirerad av den svenska urskogen och dess djur, och med smak av kråkbär. Snygg tycker jag. Känns väldigt 2016 med färgen och naturtänket. Kolla videon nedanför för mer info kring valet av design och smak. 

 




Med det säger jag hej hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar