tisdag 20 september 2016

Liten disträ måndagslista...på en tisdag

Bild: bienenkiste.tumblr.com

Försöker ignorera att det kändes som att jag skrev det här i går.

Moving on.

Hela den här morgonen och förmiddagen har det varit otroligt foggy ute. Som hämtat ur en illustration av Sven Nordqvist. Vi passade på att filma och plåta lite till ett litet projekt. Kika in på bloggen om du är nyfiken. 

Annars så är det ju måndag vilket innebär en lista eller hur? 

INREDNING - Har inte så mycket alls på den här punkten den här veckan. Det är så många så-här-inreder-du-med-höstens-trender-reportage överallt, och det gör mig uttråkad. Tyvärr. Men jag snubblade över den här bilden på pinterest idag och kände FINT!

 

MUSIK - El Perro Del Mar har släppt ny skiva, Kokoro och jag sitter just nu och lyssnar in mig lite. Jag gillar hennes konstnärliga uttryck även om jag blir lite disträ av musiken efter en hel skiva. Jag gillar dock influenserna utifrån med indiska vibbar bl.a. Låten Ging Ging gillar jag bäst. Tror jag. Kan bero på humör också känner jag. 

    

Men den här är lite svängig, vilket man tycker om så klart.




KULTUR - Snubblade över den här sidan och den är ju bara för underbar! Känns som att en Lotta Lundgren-gif har man alltid velat ha på något vis. Borde fungera till vilket tillfälle som helst. Passar även bra nu när ny säsong av Historieätarna snart har premiär. Jippi!





MODE - Två godbitar från Monki! Skjorta med 90-talsfeeling och polo för kyligare höstväder. Tycker kragen veckar sig så stiligt på en polo. Inte sant?




MAT - Alltså mums bara på den här! Ge mig! Sallad med kantareller, mozzarella och linser. Maj gadd! 

Men vänlig hälsning /åtjustlunchhungrigigen 

Recept hos Elsa.

Bild: Elsa Billgren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar