lördag 7 april 2018

Hyllning till kroppen på en lördagkväll


Hostan (ni vet den där jag berättade om för ett tag sen) har gett med sig och revbenen känns som att de håller ihop igen. Visst drog pollensäsongen igång lagom till hostan försvann, men fasiken vad skönt det är att sova på nätterna och ej ha en kniv i revbenet längre. Lite rossel och tungandning, det är easypeasy att leva med och jag klagar inte. Är tacksam för min kropp. För att den är stark och tar mig oftast dit jag vill. Häftigt vad muskler, ben, nerver och senor kan göra. Och vi ska komma ihåg att det är inget som är för givet. Så är det. Krama om din kropp idag tycker jag. Slå armarna om den! Jag firade genom att ta mig till fredagszumban igår. Så roligt att ta i, dansa livet ur sig och jädrar vad svetten skvätte. 

Medan jag nu väntar på att pizzan ska bli klar (ruccola, vitlök, mozzarella och olivolja!) så tänkte jag slänga ut några länkar och tipselitips. För sådan är jag. Tipsig. Typ så här. Jag säger också ofta ord som "tipsig". 

Japp. 

Huuuur som helst. 
Här kommer några de, tipsen. 

Pela telefonskal! Jag vill ha. Ja ja ja! Ekologiska, gjorda av återvunna material och de är dessutom nedbrytningsbara. Här kan ni läsa deras story. För varje skal de säljer så går en viss del av vinsten till non-profit organisationer. Så är ni sugna på ett nytt skal, kolla in detta fina företag. 




Trött på långa, halsbandsliknande nyckelringar med reklamslogans på? Då tycker jag absolut att ni ska kolla in det här företaget. Indy Brand Clothing gör mestadels kläder, men under accessoarer hittar ni dessa nyckelringar som jag tycker är ganska roliga. Fyndiga! För övrigt ett annat ord som jag ofta använder...  

  


Sen måste jag bara tips om något av det bästa jag hört på länge. Mia säger jag bara! Sätter ord på det som annars är så frustrerande att en annan knyter näven i fickan istället och ler. Ler för fan...För några dagar sedan lade hon upp, med anledning av metoo-debatten detta briljanta: 


För övrigt, följ henne på insta.

Med det så säger jag trevlig lördag och boostar med diverse dansfilmer på YT. Som denna vackra t.ex. Påminner mig om havet och hur mycket jag saknar det. 

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar