torsdag 26 april 2018

Hattar, motorvägar och mattor


Nu var det länge sedan som jag snodde ihop en lista. Ibland hamnar man ur spår. Och ibland kanske inte det där spåret är så viktigt. Jag vet ju liksom inte om jag pratar med mig själv här inne eller om det faktiskt är någon som läser. Hur som helst, jag gillar dig bloggen! Och jag gillar också att göra listor, så här kommer det en. 

INREDNING - Alltså det här med mattor...är på jakt efter en bra till vardagsrummet. Eftersom vi har både kiddosar och hundar så är det bra om den vill bli dammsugen. Helst. Men drömma och hämta inspiration kan man göra hur som helst. Blev förälskad i den här mattan som finns hemma hos Bleubird




MUSIK - En av mina favoritmusikaler när jag var liten var Evita. Jag kom ihåg när jag köpte skivan, och hur jag spelade upp hela musikalen från början till slut inne på mitt flickrum. Här om dagen upptäckte jag en ny version av låten You must love me från filmen. Framförd av Lana Del Rey. Perfekt tolkad. 






KULTUR - Ramlade över de här otroliga fotografierna tagna av Irenaeus Herok. Motorvägar i Dubai, tagna uppifrån. Bilderna hittade jag via bloggen Honestly WTF







MODE - I sommar ska jag köpa mig en hatt. Precis en sådan här. 




MAT - Den här macken ser så god ut och jag känner på mig att jag skulle kunna äta den cirka varje dag. MUMS! Du hittar recept inne hos Krickelin







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar