lördag 31 mars 2018

Pepp på påsk


Jag har alltid gillat påsken. Troligtvis på grund av att våren känns som ett faktum då. Dock brukar ju våren ha kommit en aning längre än vad den har just i år...men känslan finns där likväl. Solen skiner, fåglarna kvittrar och magen är mätt och belåten. Och barnen påbörjar ett långt påsklov. 

Jag är inte överförtjust i påskens färger. Det passar oftast inte in i resten av känslan i huset. Gult, orange, ljusgrönt. Nja...

Självklart är man en god förälder och tar fram det barnen har pysslat ihop sen tidigare i alla fall. Trots färgerna. Så är det ju. 

Men vid fjädrarna drar jag en gräns i år. Inga fler fjädrar från stackars plågade kalkoner. Istället satte vi oss ner i torsdags. Jag, Astrid och Martin för att pysslade ihop egna fjädrar. I papper. Vi använde oss av gamla pappåsar och pysselpeppersrester (nytt ord?) medan vi lyssnade på favoritoperan Carmen, och baletten Swan Lake (rätt passande ändå?). 

Vi blev väldigt nöjda över resultatet. Under förmiddagens promenad med hundarna så hittade jag en perfekt gren som jag tog hem. Den fick våra pappersfjädrar dingla i. 

 
     





Med det så önskar jag Er en 
Glad Påsk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar