lördag 17 mars 2018

Ett potpurri en lördag

Bodil Malmsten <3 


Snön kan vara hur hög den vill. Räkningarna hur många de vill. Sommaren hur långt borta den vill. Hostan hur jävlig den vill. För just precis nu mår jag så bra. Min andra hälft har precis bjudit på moule fries. Jag dricker ett gott vin. Barnen tittar på film och jag lyssnar på musik. En sådan stund. Då är man lycklig.

   




Har satt mig ner för att göra något som jag älskade förr. Plöja igenom vackra, häftiga, roliga, sorgliga, fascinerande, häpnadsväckande bilder. Frame för frame. Scroll scroll. För mig går bilder och musik ofta hand i hand. Inte för intet som jag kan befinna mig i en miljö och det dyker upp en viss låt, eller artist i hjärnan. Som att Lana Del Rey alltid dyker upp i huvudet så fort jag kommer till västkusten. 





Jag vet inte riktigt vad det beror på. Är nog känslig för miljön runtomkring mig. Kan ni känna det ibland? Hur det kryper på en. Att du inte riktigt kan förstå hur du plötsligt kan känna dig illa till mods. Hur du först efteråt kommer fram till att det berodde på miljön du befann dig i. Jag är säker på att du säkert känt det samma. 




Musik är en stor del av mitt liv. Likaså det visuella. Så kanske är det inte så märkligt när de sammanfaller.

 



Samma sak kan gälla serier. Ofta kan jag fastna för soundtracket så att det visslar om det. Det händ med Big Little Lies och det hände med Versailles. Och senast med serien Damnation  som jag och Martin såg i veckan. Trist att det inte finns någon säsong två, för man vill bara ha mer...









Så. Nu ska jag luta mig tillbaka. Ta en till sipp och lyssna på ljuvlig musik. Vad gör du ikväll? 


Alla bilderna är hämtade från min Pinterest


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar