lördag 25 november 2017

Medan Nina, Alicia, B och Joni underhåller

Crazy pumilady. 

Söndagskänsla hela dagen lång. Kan bero på att fredagen hade för få timmar. Jag hann enbart jobba någon timme på förmiddagen. Resten av dagen gick jag omkring och inbillade mig att det var lördag. 

Ibland alltså. 
Virrig och så dagvill. 
Ni vet säkert hur det kan vara. 

Så. Därav söndagskänsla idag. Men det är faktiskt lördag och vi ska laga soppa (vi tänkte testa receptet från det här inlägget), dricka glögg och titta på någon film tillsammans. Popcorn tror jag bestämt ska ätas också. 

Besök har vi haft sen igår. Två stycken pumitöser har vi haft äran att ta hand om under ett dygn medan deras flock varit på mysig utflykt i Hälsingland. Lucys mamma Lili och tösabiten Tyri har alltså varit med och trängts i vår säng tillsammans med Lucy i natt. Ella bytte rum och lade sig hos Rasmus. Gammal är ändå visast. 

Promenader, lek, bus och en massa kärlek - flocklivet.

Nu har fyra blivit två och de båda ligger och sover. Det är lika jobbigt som roligt att ha gäster över på sleep over. 

Nu är det dags att börja förbereda maten, så jag tar ett glas rött och lyssnar på Nina, Alicia, Queen B och Joni.  

   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar