fredag 10 november 2017

Fusk


Aja baja familjen Sandström Rimsbo! 
På tok för tidigt. 
Fast väldigt gott. 
Men redan? 
Nej. Jo! 
Åh...

Ibland händer det konstiga saker här i huset. Förr i tiden, när jag levde själv då var det otänkbart med glögg innan första advent. Otänkbart. Straffbart. Tänk om jag hinner tröttna innan jul?! Lite så. 

Nu står det faktiskt två glöggflaskor på bänken. Och ja, jag var med och handlade dem. Och ja, jag har smakat. Och nej, jorden gick inte under. Gott var det också. 

Den här fredagskvällen är det Astrids tur att bestämma fredagsmiddag. Hon har valt färsk pasta, köttfärssås och svarta oliver. Hon hade på sig gula hörselskydd ovanpå sin mössa när vi var och handlade. Och sin fuskpäls. Kunde inte bli bättre. Fashionista... 


Nu lyssnar vi på musik, smuttar på glöggen och ska snart börja med maten. Fredagkvällen har lagt sitt lugn över hela gården. Precis som frosten som aldrig försvann utan har legat vit hela dagen, trots att solen sken på dagen. 

Jag har även pratat med mitt lilla girlgang idag, och det är alltid mysigt. De där två som båda två bär på varsitt nytt liv. Mina järnladys <3 

Här kommer fredagens lista som hörs ut genom högtalarna och sprider sig i huset. Bara brudar. Såklart. 




- Nu är jag hungrig mamma! 

Dags att börja laga mat. 
Ha nu en fin fredag! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar