fredag 11 november 2016

Trevliga tankar

Let´s get in formation!

Ja. Nu blev det lite trist och grått. Och jag vet att ibland känns allt så där tomt och hopplöst. Man blir trött på det mesta - håret, instagramflödet, knasiga amerikaner. Ja, ni vet. Men det finns bra saker också. Här kommer några. Ej nödvändigtvis i kronologisk ordning:

1. Den här serien! Rent scenografiskt så är den en dröm. Baz Luhrmann är en favorit sen tidigare (kan mima hela Moulin Rouge, om du vill?)

Bild: Vogue

2. Rätt nöjd faktiskt. (!!!)


3. Pågrund av föregående punkt så har jag lovat mig själv att läsa mer skönlitteratur. För att hålla ordförrådet i trim, och låta mig inspireras av ordkonstnärer. Och det är enbart ett rent nöje om man säger så. Känns inte speciellt betungande alls faktiskt. Började med den här igår. Har svårt att sluta lyssna. Känns som ett straff att behöva trycka på paus. Och ja. Det blev ljudboksversionen, vilket jag länge har varit ganska emot då jag är en förespråkare för IRL-böcker (hur de känns och doftar - iii!). Men jag har kommit underfund med vilket bra verktyg det är med ljudböcker ändå. När man så gärna vill men inte har tid. Nu kan jag vika tvätt, köra bil, laga mat och lyssna samtidigt. Samtidigt!   

Bild: Vi Läser. 

3. Kvinnor och barn. Jag medger att jag var skeptisk först. Singandsongwriting-grejen har (är) inte min grej. MEN. Den här skivan är genialisk. Textmässigt rent briljant. Läs vad Lisa skriver om den här.  Det är som att läsa en bok, eller lyssna på en bok. Du kan ta ett glas vin. Slå dig ner i soffan. Och bara lyssna. Hon säger det en själv många många gånger önskade att man själv hade kommit på. Och norrländskan sen då *emoji med hjärtan till ögon* 


4. Och för all del. Låt oss inte glömma detta - på måndag! 

5. Min duktiga lilla Lucy lärde sig dutta med nosen i min handflata på en kväll - hepp! Nu ska vi lägga på springa fort och dutta också. Det är så rolig att träna den här virvelvinden till hund! 



Så ni ser. Det finns trevliga saker också. Trots snö och vita kränkta män.

 Ha nu en riktigt fin fredagkväll.
Puss










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar