fredag 25 november 2016

Spectacular

En dag för si så där tre år sen, så kom jag på att njaaa det är nog ändå dags för glasögon. Jag grundade detta på att jag inte hann svänga av vägar i tid pga hann inte läsa skyltarna. En liten detalj bara. Och huvudvärk i samband med skola/arbete. I början var det mer svårdefinierat då jag inte tyckte att jag kunde koppla huvudvärken till läsning eller stirrande på skärm. Ibland hade jag huvudvärk, ibland inte. 

Men nu vet jag. 
Jodåsåatt. 
Har jag glasögon nu då? kanske ni undrar. 
Nej...
MEN jag har gjort en synundersökning! 
*tittarbort* försnartetthalvårsen *host host* 

Ja ja. Det har väl kommit andra saker i mellan.

Ni ba:

Gif: PopKey


Anyhow. Så nu är jag på glasögonjakt. Och hör på denna; det är en helt legitim jakt! Ej pga hipsterhets eller det är ju så sjukt inne utan enbart pga - jag behöver det. Så enkelt. 

Tänker mig John Lennon (hipstervarning - I know. Tillika snyggt, så...), Silvana Imam, Cate Blanchett rollfigur i The Monuments Men (för övrigt kvällens film!

 
Bild: storyfi

Bild: SVT


Drömmen vore ju att sätta in glas i min mammas farmors glasögon. De rockar. Väldigt fina. Perfekt rundhet och lätta som en fjäder. Dock blir det förmodligen onödigt dyrt att sätta in nya glas i sådana gamla bågar. Men en dag ska jag göra det. De är för vackra för att inte bäras. Dessutom gillar jag att de bär med sig en historia. 


Annars då? Jo. Det är mörkt ca hela tiden nu. Först såg det ju ut så här:


Men det var tydligen bara en teaser, eller ett misstag eller så. För nu ser det ut så här:


Blött. Lortigt. Melankoliskt. 

Men så är livet. Vi lipar inte för det. Inte så mycket i alla fall. Man kan istället lyssna på musik och dansa loss. 


Ginger Rogers stil - iiiii!





Trevlig fredag på er <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar