måndag 24 oktober 2016

Teatraliska säsongen är här


Hösten är verkligen här nu. Tally up the drinks!

Ibland är jag lite orättvis mot hösten. Jag bävar när den ska till att ta bort sommaren -my prrrresious! Ändå gillar jag den. Jag älskar det teatraliska i hösten. Färgerna, stämningen och det lite spookiga. Tim Burton-filmer passar alltid in. Lika så den här.  Vackra pumpor och myspys. Lite så här.

Hogwarts! Vem vill inte vara där liksom?!




Anledningen till att jag blir lite orolig när sommaren tar slut har egentligen inte med hösten att göra. Utan om det som sen tar vid - vintern . IN-TE min grej. Jag börjar liksom använda underställ nu, i oktober. Och varje gång så tänker jag med fasa; huuur kallt kommer det inte vara när vintern kommer då!

 



Men men. Ingen snö än! Och bästa högtiden närmar sig! Höstlov nästa vecka (läs: försökajobbamedanbarnenärhemma-veckan) och så vidare

Det kommer bli bra.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar