onsdag 27 april 2016

Onsdagskontor

Dagens kontor


Hej världen!
Då jag är egen företagare utan kontor så hamnar jag oftast hemma. Ensam med min dator. Ibland lite smått irriterad på miljön runt omkring mig (tavlor som borde byta plats/sättas upp, disk i köket, leksaker i vardagsrummet osv...). Ibland jobbar jag asbra hemma. Ibland vill jag evakuera. 

Idag evakuerade jag. 
Till Falun. 
Närmare bestämt hem till en av mina vapendragare Linda, aka olssonlinda




Det är så fantastiskt skönt att sitta och bolla idéer, vädra tankar och stötta varandra. Hjälpa varandra framåt. Bilda ett eget litet community. Det behövs när man annars sitter ensam med enbart sin hjärna som sällskap. Och ja, ibland är det nice också såklart. Men att få ta riktiga kaffepauser och snacka om himmel och jord, det kan ibland bli knepigt när man är solokvist. 

Det här finns det ju forskning på, vilket jag har nämnt tidigare. Att vi fungerar så bra i sällskap/sociala sammanhang där vi får vara med människor vi "klickar med". Känner harmoni med. Utvecklas tillsammans med. Faith Popcorn kallar det för clanning. I många fall för mig, så handlar det också om systerskap. I olika konstellationer och i olika sammanhang. Brudar som skrattar, hjälper varandra och snackar om allt och inget tills öronen blöder. 


Min skugga var såklart med. Ella, aka Ellson-bus.




Vissa dagar så jobbar jag bättre själv, men idag var en sådan där typ av dag då jag känner mig dubbelt så produktiv enbart genom fint sällskap. 

Så. 
Tips! Hitta din/dina klaner och plocka bort annan dålig energi (fritt för tolkning här, men jag menar dåliga människor ;) ) 




Hoppas ni har haft en lika bra onsdag som jag.
Kram på er.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar