måndag 25 april 2016

Måndagslistan


Hej alla måndagsbarn! Hoppas ni har haft en bra start på veckan. Det har jag! Idag lyckades jag få till min morning routine som inte alltid blir som jag tänkt mig med barn och tider att passa. Men i dag lyckades jag. Gick upp lite tidigare än vanligt, tassade ner med min yogamatta och tog fram detta klipp. Så bra när man inte har så mycket tid på morgonen. Efter den körde jag lite styrka. Armar, rygg och mage. Allt klart inom 20 min. Perfekt start!

Annars då?

Inredning - Det här med gröna växter alltså. De har verkligen tagit sig in i våra hem nu. Hittade detta hem på JJLocation tex.


Kultur - Kolla in detta coola projekt! School of doodle är en on line community som lär unga tjejer att "vara högljudda". 

Mode - Gillar Junkyard och Filas nya samarbete med bl.a Elliphant. Och jag är bra sugen på den här vita toppen (Mabel Shirt) från Weekday.

Musik - Ja. Det har väl inte undgått någon. Beyoncé har gjort det igen. Tagit världen med storm. Detta sägs vara hennes mest personliga verk hittills, med material från hennes bröllop, och bilder på hennes dotter. Många starka individer medverkar också. Queen B går tillbaka till sina rötter och går till botten med orättvisor. Allt osar hämnd, kvinnokamp och rättvisa. Och jag längtar tills i sommar ännu mer!

Mat - Idag käkade vi detta, och hela familjen satt och njöt. MUMS! Lättlagat, snabbt och billigt. 
Bild från The Little Plantation


Hoppas ni alla har haft en skön och produktiv måndag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar