måndag 21 augusti 2017

Vardag, höstångest och måndagslistan


Det är inte ens kul. Vart tog sommaren vägen? Eller, vart var den ens? Jag kom ihåg ett par, tre dagar då det faktiskt var varmt och vi badade. För inte ens hundarna har badat mycket den här sommaren. Egentligen har jag inget emot att vardagen kom. Det är ganska skönt med rutiner igen. Men. Jag är INTE klar med sommaren. Inte på långa vägar. Hösten i alla ära - den är vacker. Men inte än. Får ont i magen när jag tänker på kylan. 

Mmm...värme. 
Kom till mig! 

Finns dock inte så mycket annat att göra än att gilla läget. Bara andas och gilla läget helt enkelt. För visst finns det massor att se fram emot. Såklart. 

Vi kör en måndagslista på det va? Ja. Det gör vi. 

INREDNING - Vi behöver verkligen nya mattor här hemma. Den där Lucy som bor med oss, den svarta krulliga med vassa tänder, en svans och fyra tassar - hon har tuggat sönder en av mattorna...man skulle kunna tro att det var något hon gjorde som valp. Men nej. Det har hon fått för sig att göra i vuxen ålder. Hum...Hur som så vore två nya mattor på sin plats. En i hallen och en i vardagsrummet. 

  

En grov matta till hallen. Den här från Granit skulle passa. 
I svart eller natur.

Annars är ju drömmen en sådan där lyxig, puffig, gosa-ner-sig-i-matta i vardagsrummet. 
Typ som en sådan från Layered




MUSIK - Den där lilla bruden som släppte sina första singlar när hon var 16 år. Då är man ganska ung kan jag tycka. Speciell röst och mjuka melodier med inslag av elektro. Tjejen jag snackar om är Lorde. I år släppte hon ju sitt efterlängtade album med låten Green Lights i spetsen. Och nu har hon tillsammans med Vevo släppt 6 stycken akustiska versioner av låtarna från albumet.

 




KULTUR - För några dagar sen när jag satt i soffan och läste igenom nyhetssidorna brast det för mig. Jag blev så förbannat jäkla arg så tårarna började rinna. Jag fick hejda mig för att inte skrika rakt ut då barnen satt bredvid mig i soffan och tittade på film. Det jag pratar om är rasismen, nazismen och vitmakt-terrorism. Och gubbar i maktposition som har så lite bakom pannbenet att en inte vet hur en ska reagera längre när de uttalar sig. Fy fan...är väl det enda som spontant kommer ur en. Men efterföljande sur uppstötning. Fy fan. Titta på den här videon. Titta. Och se hur mycket som är så fel med den. 





Läste något väldigt bra skrivet på instagram efter detta. 
Något som är så värt att fundera på och ta till sig. 






MODE - Apropå hösten och kallare tider så är det lätt att tänka på tröjor. Eller är det bara jag? Visst vill jag för allt jag är värd klamra mig fast vid bikinin, linnet, shortsen...men måste inse. Kylan kommer. Winter IS coming! För att inte gå ner sig totalt i den informationen så kan man ju ägna sig åt att spana in tröjor man vill ha. Eller hur? 

Adidas. Alltid en bra idé. 

Och enbart för att jag råkade kolla på GT senaste reklam och tyckte att Ellen Bergström var rolig, så blev jag lite kär i den gula tröjan.  Ja, så lättpåverkad är jag. 




Som sagt. Adidas!

Sen har vi ju Stella. 


MAT - Kom att tänka på pizza. Vad bra det är egentligen. Och så gott. Tror aldrig att jag tröttnar på pizza faktiskt. Mmm...pizza!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar