måndag 28 augusti 2017

Måndagslistan (och där hade det visst redan gått en liten vecka)


Ibland är livet avigt. Tillfälligt konstigt och ställt på sin spets. 
Så kan det vara ibland. 
Det är okey. 

INREDNING - Tips på ett instagramkonto som inte lägger upp samma inredningsdetaljer som resten av sitt instagramflöde kommer här - @sub_folk_collective. Jag kan ibland bli så trött på samma lika på allt som far förbi i mitt scrollande på insta. Kan ni känna samma sak? Ja men titta där ja...samma lampa som jag sett fem ggr redan...aha, soffan igen...jaha har du också en likadan tavelvägg...och så vidare. Känns skönt med avbrott. Detta är ett avbrott. 





MUSIK - Jay Z släppte i somras sitt nya album 4:44. Jag har skrivit om det tidigare i en måndagslista, men nu är videorna släppta även på youtube så det är mer lättåtkomligt för er som inte har Tidal. Albumet har vi lyssnat flitigt på här hemma. Otroligt bra. Däremot så har jag inte sett en enda video fram tills för någon dag sen. Ramlade över videon till Moonlight först. Wow. Väldigt talande. Det är en remake av ett Friendsavsnitt, men med enbart svarta skådespelare. Ett statement helt klart. Jay Z har även klämt in en känga och referens till vad som hände när filmen Moonlight vann över filmen La La Land på Oscarsgalan...ni vet, att de sa fel film osv. Värt att ägna några minuter åt att se. En tankeställare för er som inte redan har förstått vad orättvisorna innebär. Snyggt gjort! En annan video är videon till The story of O. J. Den talar för sig själv. Featuring underbara Nina Simone





KULTUR - Något att se fram emot är Sofia Coppolas nya film The Beguiled som kommer på bio nu i September. Av trailern att döma så verkar den ha coppolavibbar och det gillar man ju. Vacker scenografi och foto, bra skådisar, drömskt och farligt på samma gång. 








MODE - Stilinspiration som fastnat på min näthinna. Jag vill börja bära hatt och flätor. Tatuera mig och vara allmänt cool. Jag snackar om Tasya Van Ree´s instagramkonto. Fotograf och konstnär, verkar hon vara. 

 








MAT - Alla vet väl att det är Game-Day idag? Alltså Game Of Thrones s07e07. Ikväll!! Jag har tänkt på en sak. Cersei, hon måste ju vara full jämt? Dygnet runt. Som hon dricker! I varje scen tror jag bestämt. Ja, hon är ju inte precis ensam om det i den serien. Men hon är ändå den som alltid dricker men aldrig verkar full. Hennes bror dricker också jämt, men är också påtagligt full liksom. Anyhow...såg de här recepten på GoT-drinkar och tänkte det där skulle man ju ha haft ikväll. Jag får nog dock nöja mig med popcorn. Men till en annan gång. Kika in här







Bild: Elle Mat & Vin. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar