måndag 27 februari 2017

Måndagslistan

Bild här.

Någon som var uppe i natt? Tyvärr inte jag...men det hindrar en ju inte från att kolla The Internetz så fort man vaknade. Yepp igår (inatt) var det Oscars. Känns som att det är oundvikligt att denna måndagslista kommer att handla om det, och lite annat. 

INREDNING - Alltså. Trappan! Golvet i köket! MUMS...När instagramflöden och inredningsmagasin fylls med samma innehåll runt runt runt, så blir jag så glad när sådana här inredningsreportage dyker upp. 

  



MUSIK - Sonens favorit är tillbaka med en ny låt. Den har spelats rätt många gånger här hemma i veckan. Den over shine:ade den här låten som släpptes i veckan. Dottern som var veckans värd på dagis och med det får önska en låt till fredagsdansen, önskade denna. Låten heter I´m Better och Missy gör oss inte besvikna. Koreografin är så bra att jag vill glo tills ögonen värker om och om igen. Och som vanligt så vill sonen ha alla Missys outfits :) 

Bild: flavorwire.com 


Gif: här

KULTUR - Om en nu ska sammanfatta Oscars 2017 så handlade det mycket om att visa vart en står i vissa frågor. Visa sitt stöd, visa sitt motstånd. Det blå bandet bars av många skådisar under kvällen, Trump-vitsar kastades till höger och vänster - t.ex. i samband med svenska Linus Sandgrens tacktal (han vann bästa foto för filmen La La Land - jippie!). Oscarsvinnaren Emma Stone som vann årets bästa skådespelare (även hon för filmen La La Land) bar också ett viktigt budskap på sin klänning. 

 

Hon hade satt fast en pin från Planned Parenthood, som jobbar för att kvinnor över hela världen ska få tillgång till sexualundervisning, preventivmedel och säker abort. Utan tvekan en markering mot Trumps idiotiska val att sluta stödja Planed Parenthood och hela abortfrågan. 

Bild: Vanity Fair. 

En händelse som liksom spreds som en löpeld över sociala media var när Årets Bästa Film skulle presenteras. Filmerna La La Land och Moonlight som turast om att vinna oscars under kävllan, var också de två filmer som det stod mellan. Då händer detta! OMG...har våra gamla skådisar blivit så gamla att de inte kan läsa ordentligt längre? 

Vill du läsa mer om årets gala, kolla här. (Oscarsnyheter som inte enbart berör vita Christians så att säga)

MODE - Även om inte alla nyheter är släppta ännu, så är jag sen med detta. I know. Men postar några av mina favoriter från Mini Rodinis nya släpp ändå. För det är min blogg och jag gör vad jag vill. Ha! 

 
Den här klänningen! 

T-shirten!

Också den här drömska t-shirten! Lindas bild. 

MAT - Frukost. Finns det något bättre?! Typ inte om du frågar mig. Dessutom - avokado och ägg. Måste vara något av det bästa. Kolla massa inspirerande recept här.  

Bild: Elle Mat & Vin. 


Så där ja. Frågor på det?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar