tisdag 13 februari 2018

Femton gastar på död mans kista, färger i en vind och en liten tjej med jättelånga flätor


Jodå. Nog har en insett att det är lite av en trend just nu. De finns lite här och var i ens flöde på sociala media. Kanske är det för att lägga till något extra till sina matbilder? Ni vet. Händer i mat. Eller kanske inte i maten, utan en hand som skär en bit bröd eller håller i bestick osv. Hur som helst, ett ypperligt tillfälle att visa upp sina tatuerade fingrar helt enkelt. 

Så ja. Visst syns de mer och mer därute. De gaddade fingrarna. 
Men det kan inte hjälpas. Tatuerade fingrar har jag varit svag för sen den senare delen av min barndom. Då sjöman med blåa tatueringar, Silor Moon, Pocahontas (hon har visserligen sin tatuering på armen) och i princip allt som hade med häxkonster att göra cirkulerade i min värld just då. 

Men jag har aldrig gjort det. En tatuering alltså. Kan bero på samma beslutsångest som jag får när jag ska hänga upp en tavla. Var ska den hänga? Och tänk om jag vill byta plats på den, då har jag ett hål i väggen som måste spacklas osv. Samma känsla. 

Men nu då. När jag insåg att man faktiskt kan göra små tatueringar på fingrarna. Istället för smycken. Så blir valet lättare.

Än så länge en lek med tanken. 

Men snart så.

    
Miranda Rebeccas händer (i mat!). 

Bild från pinterest. 

Byggnadsantikvarien Erika Åberg 
(känd från det underbara programmet Det sitter i väggarna). 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar