torsdag 7 juni 2018

En ledig dag

Astrids bukett. Hon kan det där hon. 

Vi fick en ledig dag tillsammans. Mitt i veckan. Tack Sverige! Riktigt lyxigt. 

Någon långfrukost blev det dock inte. Tidigt på förmiddagen gav vi oss av in till Leksand. Rasmus med sina trumpinnar i högsta hugg. 

Jo jo. 

Ett första uppträdande bakom trummorna skulle han minsann få till dagen till ära. 


Medan de riggade upp och repeterade tillsammans med kören som också skulle uppträda, så passade vi andra på att värma oss lite uppe på kontoret. För det var riktigt kallt i luften. Vilket kom som en chock då vi vant oss vid värmen vid det här laget. Vi kokade lite kaffe och åt någon kaka. 

  


Efter repet och ett snabbt intag av mat så var det dags att ta plats  i Gropen. Allsångshäften delades ut. Kaffekorgar, filtar och tältstolar fylldes på lite här och var i gräset. Änglamark drogs av och några andra sommardängor. Till slut så var det kören och trummisarnas tur. De var så duktiga! Snygga, bra låtar och ett härligt komp. Stolta som tuppar satt vi i gräset och lyssnade. 

 
Jag och mitt goth-gäng ;) 

Jag tror att han var ganska stolt själv också. Lille vännen. Som knappt berättade att han skulle uppträda under Allsången i Gropen. Det var väl si så där i sista sekunden som han apropå ingenting fick fram Just ja, jag ska spela trummor på Nationaldagen. Inget mer med det liksom. 

Solen tittade fram och det blev tack och lov varmare på eftermiddagen. Vi åkte hem och åt en glass för att fira. Trummisen och mannen hoppade på cyklarna och tog en vända till LEIF-Park. Dottern spelade spel med sin mormor, och jag hamnade på altanen med en bok. 


På kvällen la vi oss och pratade igenom dagen, läste ett till kapitel i boken med så vackra bilder i, och sen sa vi god natt.

Idag har kidsen sista dagen i skolan och sommarlovet hägrar. Vi ser fram emot en hel sommar tillsammans. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar